October 19, 2014

Kesembuhan

Kesakitan yang sering berulang,

kadang-kadang fizikal lesu,
Iman lagilah lemah,

Sungguh,
Tiada lagi yang perlu dirungutkan,
Hanya ucapan syukur meniti dibibir,

Saatnya kesakitan yang sedikit ini kuharapkan mampu meruntuhkan dosa-dosa lalu yang menggunung tinggi,



Tuhan,

Jika takdir masa aku lebih panjang didunia ini maka engkau berilah kesembuhan kepadaku,
Engkau angkatlah segala kesakitan yang menjauhkan aku darimu,
Agar aku dapat beribadah kepada-Mu dengan sempurna,


Jika telah tiba masanya aku menemui-Mu,
Maka engkau ampunilah segala dosa-dosaku,
Engkau terimalah taubatku dan segala amalanku,

Tuhanku,
Kuharapkan rahmat-Mu,
Pengakhiranku Husnul Khatimah,

Tuhan,
Andai kesembuhan bukan miliku,
Maka hadiahkanlah aku dengan penawar kesabaran,
Agar aku terus menjadi hamba-Mu yang sabar dan redha.


Bersabarlah wahai diri, Insya-Allah Allah akan memberi kesembuhan kelak.

Besabarlah Ina Abdullah,

Jika benar Abdullah, maka bersabarlah.

Alhamdulillah

Terima Kasih Allah


:")


No comments: